Wat is promotie?
Promotie is een vorm van corporate communicatie dat op verschillende manieren wordt gebruikt om een gericht publiek te bereiken met een bepaalde boodschap om specifieke organisatorische doelstellingen te bereiken. Bijna alle organisaties, zowel profit als non-profit, in alle soorten industrieën, moeten deelnemen aan een of andere vorm van promotie.
De P van Promotie
De P van Promotie hoort bij de 4 P’s van uw marketingmix. Bij een promotie is het belangrijk dat je de marketing beslissingen afstemt op de wensen en verwachtingen van de doelgroep. Stem je de promoties af op jouw eigen verwachtingen en aannames dan kan je van een koude kermis thuiskomen. Bij een promotie is het belangrijk dat je de waardering van een bedrijf toont richting de doelgroep. De promotie moet positieve associaties oproepen en zorgen voor een verandering in de kennis, houding of gedrag van de doelgroep. Het succes van een promotie hangt af van alle werknemers binnen het bedrijf en dus niet alleen van de marketing!
Bij een succesvolle promotie is het belangrijk dat je achter jouw product of dienst staat. Klanten zullen het meteen merken als dit niet het geval is.
De eerste stap naar de promotie van uw merk: een slogan Hoe kiest u het perfecte relatiegeschenk?